بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی درباره کاغذ مخصوص آبرنگ

نکاتی درباره کاغذ مخصوص آبرنگ

نکاتی درباره کاغذ مخصوص آبرنگ :


کاغذهای مختلفی مناسب تکنیک آبرنگ در بازار موجود است .این کاغذها بر حسب کیفیت یا نوع بافت، قابلیت جذب آب ، وزن، درجه اسیدی از یکدیگر متمایز میگردد.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

بهترین نوع کاغذ برای آبرنگ کاغذی است که از الیاف طبیعی ساخته شده باشد. الیاف طبیعی بکار رفته پنبه است Cotton و به اشتباه به زبان فارسی کتان برداشت شده و با ژلاتین آهاری بعد از خمیر شدن زیر غلتک پرس میشود.


مهمترین موضوع در کاغذهای آبرنگ غیر اسیدی بودن ان است .Acid free

کاغذهای شیری رنگ بر کاغذهای سفید مطلق برتری دارد زیرا در گذشت زمان کاغذهای سفید تغییر رنگ خواهند داد.


کاغذهای آبرنگ از 180 گرم شروع میشود و تا 610 گرم میرسد . نکته قابل توجه نوع پرس و بافت کاغذ است. پرس سرد یا Cold press که مطلوب تر است که معمولا بافت درشت تر و زبر تری دارد برای تکنیک های خیس و ضرب قلم های خشک مناسبتر استCP یا Not در پشت بسته بندی درج میشود. منظور از Not همان Not Hot press میباشد.


مقوای پرس گرم یا Hot press به دلیل گرمای ایجاد شده هنگام غلتک شدن دارای بافت ریز و سطح صافی میباشدو برای کارهای تذهیب و نگارگری که جزئیات بیشتری دارند مناسب تر است و کنترل رنگها به دلیل لغزندگی سطح دشوارتر خواهد بود . بافت کاغذ هم به سه دسته صیقلی یا بدون بافت smooth بافت ریز یا متوسط Medium texture و بافت درشت Rough Texture تقسیم بندی میشود.


برای تمرین میتوان از گرم های پایین تر استفاده کرد ولی توصیه میکنم کاغذهای مختلف رو امتحان کنید و کاغذهای دست ساز یا گران را با دقت محک بزنید. ورقه کامل را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید و در ابعاد A3. A4 تمرین کنید.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده